ورزش

برتری ایران مقابل قرقیزستان در انتخابی جام‌جهانی/ نارضایتی هواداران و شعار علیه قلعه‌نویی

برتری ایران مقابل قرقیزستان در انتخابی جام جهانی/ جشن پیروزی با اعتراض هواداران!

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان از ساعت 19:30 امروز (پنجشنبه) در نخستین دیدار خود از مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند. نکته قابل توجه اینکه در این بازی برای نخستین بار در ایران از سیستم Goal Line  (گل لاین) استفاده شد. از سویی چمن افتضاح ورزشگاه فولادشهر برای دیداری در این سطح، حسابی توی ذوق می زد و در پایان دیدار هم تعدادی از بازیکنان به کیفیت بد چمن ورزشگاه اشاره و اعتراض کردند.

در این دیدار که یوسوکه آراکی داور ژاپنی قضاوت آن را برعهده داشت، تعدادی از هواداران زن هم در ورزشگاه حضور داشتند که صدای تشویق و هیاهوی آنها، جو خاصی به بازی داده بود و هیجان شان به خصوص در لحظات حساس کاملا مشهود بود. تعداد تماشاگران حاضر در فولادشهر ۱۲ هزار نفر اعلام شد.

تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نخست این دیدار، توپ و میدان را در اختیار داشت و در اکثر دقایق بازی توپ در زمین قرقیزستان بود. گرچه ملی پوشان در پاس های آخر یا ضربات نهایی تا حدودی کم دقت بوند و 33 دقیقه طول کشید تا انتظار هواداران برای تماشای گل به پایان برسد. در این لحظه شوت امید نورافکن از پشت محوطه جریمه با مهار ناقص دروازه‌بان قرقیزستان همراه شد و مهدی طارمی در ریباند با ضربه‌ بغل پا توپ را به تور رساند تا ایران از میهمان خود پیش بیفتد.

شاگردان قلعه نویی در نیمه دوم هم تیم برتر زمین بودند گرچه بازیکنان قرقیزستان در این نیمه دو، سه بار روی ضدحملات و شوت از راه دور، دروازه بیرانوند را تهدید کردند اما موفق نشدند به گل برسند تا یک کلین شیت دیگر برای بیرانوند در بازی های ملی ثبت شود.

این دیدار در نهایت با همان یک گل طارمی به اتمام رسید تا تیم ملی گام نخست را با پیروزی بردارد. قلعه نویی و شاگردانش در بازی بعدی سه شنبه هفته آینده 20 شهریور در امارات به مصاف این تیم می روند.

ترکیب ایران و قرقیزستان

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب قرقیزستان: ارژان توکوتائف، تامیرلان کوزوبائف، الدیار زاریپبکوف، والری کیچین، کایرت ژیرگالبک، الکساندر میشچنکو، خریستیان بروزمن، گولژیگیت آلیکولوف، آلیماردون شوکوروف، اودیلژون عبدالرخمانوف و جوئل کوجو

اعتراض هواداران به قلعه نویی و بازی تیم ملی

ایران در شرایطی موفق به شکست قرقیزستان با یک گل شد که نتیجه و شکل بازی تیم ملی برای تعدادی از هواداران حاضر در ورزشگاه خوشایند نبود و آنها با شعارهایی اعتراض خود را علنی کردند. هواداران حاضر در ورزشگاه نسبت به عدم موقعیت سازی بازیکنان تیم ملی به خصوص در نیمه دوم بسیار ناراضی بودند و عدم رضایت خودشان را با شعارها نشان دادند. در اواخر نیمه دوم این دیدار هواداران حاضر در ورزشگاه فولادشهر با سر دادن شعار «قلعه‌نویی حیا کن، تیم ملی را رها کن» به عملکرد ملی‌پوشان اعتراض کردند. پس از این اتفاق مهدی طارمی به کنار زمین آمد و با بوسیدن سر قلعه‌نویی از سرمربی تیم ملی دلجویی کرد.

گفتنی است تیم ملی تا پیش از دیدار امروز، 4 مرتبه در برابر تیم ملی قرقیزستان قرار گرفته بود که در هر 4 مسابقه با برد تیم ملی ایران به پایان رسیده بود. تیم ملی در این 4 بازی 21 بار موفق به گلزنی شده و تنها 2 بار دروازه‌اش باز شده بود. از سویی تیم ملی در 13 بازی از رقبای خود در خارج از تهران میزبانی کرده بود که حاصل آن 10 پیروزی و 3 تساوی بود و این بار در فولادشهر به تعداد بردهای تیم ملی افزوده شد.

تیم ملی ایران با تیم‌های قرقیزستان، امارات، ازبکستان، کره شمالی و قطر در گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار دارد. در نخستین بازی گروه A عصر امروز ازبکستان با تک گل جلال‌الدین ماشاریپوف بازیکن استقلال از سد کره‌شمالی گذشت. در دیگر بازی این گروه، تیم ملی فوتبال قطر به مصاف امارات رفت و با نتیجه 3-1 شکست خورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا