ورزش

الاهلی یک – پرسپولیس صفر؛ شاگردان گاریدو نتوانستند شوک «کسیه» را پاسخ دهند

الاهلی یک - پرسپولیس صفر؛ شاگردان گاریدو نتوانستند شوک «کسیه» را پاسخ دهند

به گزارش تابناک ورزشی، تیم فوتبال پرسپولیس امشب (دوشنبه) در چارچوب دیداری از هفته اول لیگ نخبگان آسیا ۲۵-۲۰۲۴، در ورزشگاه امیر عبدالله فیصل جده میهمان الاهلی عربستان بود.
قضاوت این دیدار که از ساعت 21:30 آغاز شد را ادهم مخادمه از اردن برعهده داشت. هواداران تیم میزبان استقبال خوبی از این بازی داشتند و حدود 25 هزار نفر در ورزشگاه بازی را تماشا کردند که حدود هزار نفر طرفدار پرسپولیس بودند. در این بین تعدادی از هواداران الاهلی که پیراهن سبز بر تن داشتند بی وقفه در طول 90 دقیقه مشوق این تیم بودند.
شاگردان خوان کارلوس گاریدو خیلی زود غافلگیر شدند و در دقیقه 2 شوک بزرگی به سرخپوشان وارد شد. در این لحظه، ریاض محرز با چشمانی باز توپ را به عمق خط دفاع پرسپولیس پاس داد و فرانک کسیه با شوتی محکم از داخل محوطه جریمه، دروازه گندوز را باز کرد.
در ادامه پرسپولیس بازی قابل قبول و بهتری نسبت به حریف ارائه داد و حتی تا فروپاشی دروازه مندی هم پیش رفت. در دقیقه 36 پرسپولیس بهترین موقعیت خود را با ارسال ایوب به دست آورد که ضربه سر علی علیپور را مندی با یک سوپر واکنش دفع کرد و روی توپ برگشتی، شوت زمینی و خطرناک ارونوف با اخلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه 40 اتفاق مهمی افتاد؛ حمله پرسپولیس از سمت راست با پاس فرشاد احمدزاده به اورونوف همراه شد. در این لحظه دمیرال با اورونوف برخورد داشت که داور به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید اما پس از نظر داور VAR و البته بازبینی صحنه توسط داور، او پنالتی را رد کرد. در تصاویر مشخص شد که دمیرال ابتدا توپ را از مقابل پای اورونوف زده است. در ادامه هم اتفاق خاصی نیفتاد و در پایان 6 دقیقه وقت اضافه، بازی در نیمه نخست با برتری الاهلی به پایان رسید. آمار مالکیت توپ در پایان این نیمه 57 – 43 به سود پرسپولیس بود. پرسپولیس 7 شوت به دروازه میهمان زد و در مقابل الاهلی تنها یک شوت زد که همان هم گل شد.
پرسپولیس نیمه دوم را هجومی شروع کرد و در اولین موقعیت خطرناک در دقیقه 48 توپ در محوطه الاهلی دفع شد. سروش یک پاس در عمق عالی داد و پاس در عرض امیری توسط مدافع الاهلی دور شد.
دقیقه 56 شوک دیگری به پرسپولیس وارد شد؛ ضربه کنعانی زادگان به ساق پای ایوان تونی در محوطه جریمه باعث شد که ادهم مخادمه بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد و اتاق وی‌ای‌آر هم این تصمیم را تایید کرد. البته ضربه پنالتی ریاض محرز با پای چپ را الکسیس گندوز به زیبایی دفع کرد.
پرسپولیس در ادامه با تعویض هایی که گاریدو انجام داد موفق شد چند بار روی دروازه میزبان موقعیت هایی خطرناک ایجاد کند اما هیچکدام منجر به گل تساوی نشد.
در نهایت پرسپولیس نتوانست از پس الاهلی عربستان که یکی از تیم‌های پرستاره محسوب می‌شود، بربیاید و لیگ نخبگان را با شکست آغاز کرد.

 

ترکیب الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران

پرسپولیس: الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، ایوب العملود(۷۰-سعید صادقی)، مسعود ریگی(۸۲-لوکاس ژوائو)، سروش رفیعی(۶۶-محمد خدابنده‌لو)، فرشاد احمدزاده(۴۶-امید عالیشاه)، اوستون اورونوف، وحید امیری و علی علیپور(۶۶-عیسی آل کثیر)
سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

الاهلی: ادوارد مندی، علی مجرشی، روجر ایبانز، مریح دمیرال، عبدالله العمار، فرانک کسیه، زیاد الجهنی، ریاض محرز، فراس البریکان، روبرتو فیرمینو و ایوان تونی.
سرمربی: ماتیاس یایسل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا