ورزش

اختصاصی «تابناک»؛ بودجه باشگاه سپاهان لو رفت؛ ۹۳۳/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان ناقابل!

اختصاصی تابناک؛ بودجه ۹۳۳/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی در باشگاه سپاهان

به گزارش تابناک ورزشی، بودجه باشگاه سپاهان در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۹۳۳ میلیارد تومان اعلام شده و این در حالی است که فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از به هم ریختگی مالی باشگاه‌ها و پول پاشی در فصل نقل‌وانتقالات، سقف بودجه‌ای را برای تمامی باشگاه‌ها در نظر گرفته که عبور از این سقف می‌تواند تنبیهات انضباطی را به دنبال داشته باشد.

سقف بودجه این فصل باشگاه‌های لیگ برتری از ۳۲۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود و برای تیم‌هایی که در لیگ نخبگان آسیا هستند تا ۴۲۵ میلیارد تومان قابل افزایش است. تبصره‌ای هم اخیراً اعلام شد که باشگاه‌های آسیایی اجازه دارند از پاداش حضور در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا برای افزایش سقف بودجه خود استفاده کنند که این سقف برای استقلال و پرسپولیس که در لیگ نخبگان هستند حداقل تا سقف ۸۰۰ هزار دلار قابل افزایش و برای سپاهان و تراکتور که در لیگ قهرمانان آسیا هستند حداقل تا ۳۰۰ هزار دلار قابل افزایش خواهد بود.

با این حال بودجه باشگاه سپاهان عددی بسیار بزرگ‌تر و بیش از دو برابر سقف بودجه اعلامی از سوی فدراسیون فوتبال است. در ردیف بودجه شرکت فولاد مبارکه اصفهان بر اساس اطلاعات کدال حدود یک هزار و ۱۵ میلیارد تومان بابت تبلیغات سال ۱۴۰۳ است که طبق اطلاعات رسیده به تابناک ۹۲ درصد از این بودجه سنگین تبلیغاتی سهم باشگاه سپاهان است.

حال اینکه چه میزان از رقم ۹۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی برای تیم فوتبال و چه میزان برای سایر رشته‌ها هزینه می‌شود، نکته‌ای است که مسئولان باشگاه سپاهان باید درباره آن پاسخگو باشند، اما آنچه مسلم است، بخش فوتبال مردان سهم عمده‌ای از بودجه باشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که قابل مقایسه با هیج رشته دیگری نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا